Kleurvormgeving

Opdracht 14.1 

Het kleurgebruik van Wadapartja is heel verschillend en veelzijdig. De winkel ziet er licht uit omdat de muren wit en groen van kleur zijn, de vloer is van hout deze houtenvloer loopt ook door in de huiskamer die er wat donkerder uitziet. De huiskamer heeft wel witte muren en veel verlichting maar omdat er weinig daglicht binnenkomt is het toch wat donkerder. De andere kant van het restaurant het Aquarium is het juist weer heel licht omdat er hele grote ramen zitten waardoor er dus veel daglicht binnenkomt. Het Aquarium heeft voor de rest een oude bakstenenmuur wat leuk bij het pand past. De basis van het pand is dus best wel rustig en neutraal.

Het assortiment van Wadapartja, dit is ook wat wadapartja vooral aankleed, is juist heel druk en gezellig. Er komen in het assortiment heel veel kleuren voor zowel trendkleuren als andere vrolijke en gekke kleuren. Hoe gekker hoe beter bij Wadapartja! Door al deze kleuren is het een gezellige en knusse sfeer bij Wadapartja net of je thuis bent.

Opdracht 14.2

Het effect van het kleurgebruik is bij Wadapartja wel verschillend per ruimte, je hebt bij de winkel, de huiskamer en het aquarium heel anders licht en andere kleuren op de muur. Door de kleuren die gebruikt worden in de winkel bij Wadapartja krijg je een heel luchtig en fris effect. Het effect op de klanten is ook dat ze het een gezellig maar ook strakke winkel vinden met veel verschillende leuke artikelen.

Het aquarium is ook een hele lichte en moderne omgeving door het witte kleur gebruik en grote ramen is het effect ook dat het aquarium een grote ruimte lijkt. De ruimte ziet er koel uit maar door de aankleding van de meubels maakt het toch ook een beetje een warme ruimte. De huiskamer komt daarin tegen wat donkerder over, de muren van de huiskamer zijn wel licht geschilderd maar  door de donkere houten vloer en veel houten meubelen is donkerdere maar ook gezellige plek om wat te eten en/of te drinken. Doordat er ook niet directe ramen in de huiskamer zitten word het ook wat donkerder maar hierdoor krijg je wel een gezellig huiskamer sfeer waar mensen graag even op de bank gaan zitten om bij te praten.

Het enige wat soms nog niet helemaal duidelijk is bij Wadapartja is dat als mensen in de winkel staan denken ze dat de huiskamer en het aquarium er niet bij horen of andersom ook. Dit proberen ze wel duidelijk aan te geven bij Wadapartja en het gebeurd ook niet meer zoveel dat klanten of gasten er naar vragen.

Opdracht 14.3

Deze opdracht had ik eigenlijk al twee keer gemaakt. Ik heb namelijk direct in de eerste week van mijn stage de etalage van de winkel van Wadapartja in mogen richten. Later in mijn stage periode rond week 5 heb ik de etalage opnieuw ingericht met de nieuw binnengekomen items van UNC. Bij allebei de etalage’s was Ilse tevreden.

Etalage 1. Sea Moments

Het moodboard wat ik gemaakt heb ik gebasseerd op de kleuren die  nog niet zoveel in de winkel voor kwamen en ik wilde de etalage een frisse kleur geven zodat het direct zou opvallen. De eerste etalage vond ik nog even lastig met de indeling want je hebt een bepaald beel din je hoofd en als je het dan zo neerzet ziet het er vanaf buiten heel anders uit. Dus daar heb ik nog wel even moeite mee gehad. Maar ik ben zeer tevreden met het eind resultaat.

IMG_7501

Etalage 2. Cactus Colors

De tweede etalage moest vooral lente uitstralen en dat vind ik zeker gelukt, ik heb vooral veel nieuwe artikelen van de nieuwe collectie van UNC terug laten komen in de etalage zodat mensen zien dat we nieuwe artikelen hebben. Dit werkte al snel heel goed want de nieuwe collectie loopt heel erg goed! Verder heb ik ook veel verschillende artikelen van Cabanaz in de etalage gezet, dit is ook erg leuk want Cabanaz heeft veel leuke vrolijke lentekleuren. Hieronder zie je het eindresultaat van de tweede etalage.

IMG_7586

error: Content is protected !!